fbpx

Fokuser på historier for målgruppen din!

Jeg vil utfordre deg som kunde, enten du vil eller ikke. Siden du ansetter ikke meg, for å lage film for deg i lederstolen eller din bedrift. Du ansetter meg for å lage film som målgruppen din vil se. 😉

Skal du få noe igjen for pengene du bruker på å lage filmen, må du tenke målgruppe, målgruppe, målgruppe. Så derfor kommer det 5 tips for å få en najs! film:

  1. Fokuser på følelser. Du må vekke en interesse hos mottaker. Enten det er humor, trist eller energisk.
  2. Skap gjenkjennbarhet via troverdighet og autentiske opplevelser. Med dette mener jeg å finne historier som målgruppen kan kjenne seg igjen i og tro på det som blir sagt i filmen.
  3. Tenk kanal før innspilling. Dette vil gjøre at du lager filmer som treffer bedre basert på kanalen du skal publisere den.
  4. Hva er konflikten? Finn ut hva som gjør at historien blir spennende. Hva er kontrasten som du kan spille på og som fremhever budskapet. Rema 1000 sine reklamer, “Det enkle er ofte det beste”, er et godt eksempel.
  5. Research. Research. Research. Skal du skape noe originalt og unikt, må du sette av tid til å finne historiene og vinklingene du kan utforske. Dette gjelder alle filmer, selv om du skal lage en liten casefilm, internfilm eller sosiale medier film.